Retourneren en garantie

Kwaliteit en service staan bij ons hoog in het vaandel. Mocht er ondanks nauwkeurige zorg van onze kant toch iets mis zijn met onze producten, dan heeft u daar uiteraard garantie op en kunnen de producten geretourneerd worden. Hieronder vindt u meer informatie over onze garantie en het retourneren van producten.

Welke garantie heb ik op mijn aankopen?

Voor al onze producten geldt een garantietermijn van 1 maand, mits er in de productomschrijving een langere termijn wordt vermeld. Naast de garantie gelden ook de wettelijke bepalingen. De aangeboden garantie doet niets af aan uw wettelijke rechten als consument.

Aangekocht product bevat gebreken binnen de garantietermijn

Als een door u aangekocht artikel binnen de garantietermijn gebreken bevat, dan kunt u het beste contact met ons opnemen. Na ontvangst van het desbetreffende artikel zullen wij zorg dragen voor een snelle en correcte afhandeling.

Belangrijke informatie

  • Val- en of stootschade of iedere andere schade door derden vallen niet onder de garantie
  • Als het product bij aankoop beschadigd of gebrekkig blijkt te zijn, heeft u recht op vervanging van het product. Mocht het product niet meer leverbaar zijn, dan kunnen wij u een vervangend product of vergoeding van het product aanbieden
  • De garantie op onze producten is alleen geldig indien de producten conform ons bewaaradvies bewaard en gebruikt worden
  • De garantie op onze producten komt te vervallen als het gebrek is ontstaan of voortvloeit uit verkeerd of onzorgvuldig gebruik van het product, gebruik na de houdbaarheidsdatum of foutief bewaren
  • Je factuur geldt tevens als garantiebewijs, bewaar deze factuur dus goed. Zonder factuur kunnen wij helaas niet beoordelen of het product bij ons gekocht is en kan er geen garantie worden verleend

Klachten

Bent u niet tevreden over onze dienstverlening of heeft u een klacht over bijvoorbeeld de webshop, één van onze medewerkers of een geleverd product? Dan horen wij dit graag. Service staat bij ons hoog in het vaandel en alleen met uw feedback kunnen wij deze service nog verder verbeteren.

Heeft u een klacht? Dan kunt u o.v.v. “klacht” een email of brief sturen naar:
Topnoten.nl
Industrieweg 94
7903 AK Hoogeveen
info@topnoten.nl

Wij streven ernaar om binnen 5 werkdagen na het ontvangen van uw klacht contact met u op te nemen.

Leidt het bij ons melden van uw klacht niet tot een oplossing, dan is het mogelijk om uw geschil aan te melden voor bemiddeling via Stichting Webwinkel Keur. Vanaf 15 februari 2016 is het daarnaast voor consumenten in de EU ook mogelijk om klachten aan te melden via het ODR platform van de Europese Commissie. Dit ODR platform is te vinden op http://ec.europa.eu/odr. Wanneer uw klacht nog niet elders in behandeling is genomen staat het u vrij om de klacht te deponeren via het platform van de Europese Unie.

Retourneren

Alle artikelen van Bionoot hebben een garantie van 1 maand. Mocht het product binnen deze termijn bederven of mochten er andere problemen met het product voordoen, dan kan het geruild of geretourneerd worden. Voor het ruilen van producten gelden de volgende voorwaarden.

Retourprocedure

  • Iedere gewenste retourzending dient binnen 30 dagen aangemeld te worden met het bestelnummer via info@bionoot.nl. Na het aanmelden van de retourzending heeft u 14 dagen om het product retour te sturen
  • Als uw retour bij ons aangemeld en goedgekeurd is, ontvangt u een email met een pakketzegel. Dit pakketzegel kunt u op de verpakking plakken, waarna u het pakketje kunt inleveren bij het postkantoor
  • Het retourneren van al onze producten is geheel kosteloos
  • Het te retourneren artikel moet binnen 14 dagen na ontvangst van de pakketzegel inclusief de factuur of een kopie hiervan aan ons geretourneerd worden.

Het te retourneren artikel moet in zo origineel mogelijke staat worden geretourneerd. Hiervoor gelden de volgende voorwaarden:

  • Een waardedaling veroorzaakt door beschadigingen die door de klant zijn aangericht, worden met het terug te storten aankoopbedrag verrekend
  • Indien u zelf getracht heeft het gebrek te herstellen kunnen wij u geen garantie bieden
  • De garantie komt te vervallen als u de gebruiksaanwijzing en /of gebruiksinstructies niet heeft opgevolgd

Sommige producten kunnen vanwege hun aard helemaal niet worden teruggestuurd. Onze klantenservice bepaalt daarom of u een product kunt retourneren. Producten in poedervorm mogen vanuit kwaliteit oogpunt alleen worden geretourneerd in de verzegelde verpakking.